Dela nyhet
Matchvärdar 18/12 RP-Dam
11 dec 2021 2 kommentarer
Hej alla
Som vi har meddelat innan så är vi Matchvärdar på Lördag den 18/12 klockan 13,30 RP-Kristianstad.
Vi ser fram emot en trevlig eftermiddag i Sporthallen med er och era fantastiska Handbollstjejer.
Samling i Sporthallen 12.00 för samtliga.
Förutom att vi skall bemanna Fiket enligt Annikas tidigare mail 4 vuxna + 4 barn så behöver vi bemanna med 6 Vuxna + 8 barn i nedanstående.
Vi kommer att kalla samtliga barn på Svenska Lag och meddela i denna kallelse om ni föräldrar kan medverka.
Då Tjejerna tränar mellan 10-12.00 så önskar vi att de tar med sig Mat som kan inmundigas i Sporthallen efter träningen. Matchkläder medtages för ombyte efter träningen.
Vi skall ha gemensamt Inspring med Damerna, och dusch blir hemma efter Dammatchen som avslutas ca 15.00 och vårt uppdrag avslutas. Vi lämnar över till annat RP-Lag som skall ta hand om Herrmatchen som börjar direkt efter.
Se samtliga Roller nedan som vi ansvarar för.
Ledarna
Lottförsäljning (4 barn + 1 vuxen)
· 50/50-lotter innebär att en vinnare dras och denna ensamma vinnare vinner halva försäljningssumman.
· Varje lott kostar 20:-
· Lottringar och kassa delas ut av arrangemangsansvarig.
· Försäljning ska göras aktivt till 5 min in i 2:a halvlek.
· Lottringar och kassa lämnas då tillbaka till arrangemangsansvarig.
· Växel plockas ur försäljningskassan och återställs efter lottkassan är räknad.
Ljusansvarig vid inspring
· Släcka ljuset vid inspring på tecken från arrangörsansvarig som står vid speakerbåset. (Se foto gällande vilka knappar som ska slås av)
· I tid sätta på strålkastaren (kräver uppvärmning minst 30 miuter) och sköta den vid inspring.
· Tänd ljuset igen efter inspring på tecken från samma person. (Se foto gällande vilka knappar som ska slås på)
Golvtorkning under match (2 vuxna eller 2 A-flick/A-pojk)
· Säkerställ att mopparna är framtagna.
· En person placerad vid varsin kortsida under matchen. God ögonkontakt med domaren och på domarens tecken springa in och torka golv noga.
· Vid time-out ska golvtorkarna gå in och stå i anslutning till var sitt lag.
· Viktigt att golvtorkarna har grön väst (orange om grön kolliderar med spelarställ).
Filmning av match (1 vuxen eller A-flick/A-pojk)
Lagen vill att matcherna ska filmas för att de ska kunna utvecklas på ett bra sätt. Utrustning för detta finns uppställt ovanpå speakerbåset innan match. Personen ska följa matchen med kameran. Utbildning kommer att ske av arrangemangsansvariga.
Grovstädning under och efter match (4 barn + 1 vuxen)
· Lätt städning i halvlek och grovstädning efter matchen.
· Städning av läktare; plocka burkar, flaskor, muggar och annat skräp, släng i papperskorgarna.
· Om en papperskorg blir full, be vaktmästaren att byta påse.
· Sopborste och skyffel finns högst upp på läktaren.
· Se till att alla saker blir inlåsta efter match (moppar, trummor etc.)
· Grovstäda båda lagens omklädningsrum.
Kommentarer
Annika Noorlind 13 dec 2021
Vi har frivilliga till kiosken, tack till er!
Rickard Krook 13 dec 2021
Hej.
Roligt att flickorna ska springa in på matchen med dom stora tjejerna 😁.
Men jag vill bara lägga in ett förslag här. Då jag tycker att det är kort varsel att vi får till oss allt det här nu. Vi viste att vi skulle ha kiosken. Men inte allt annat. Bättre att det kommer ut tidigt så man kan planera in för att hjälpa till.
Borde varit klar innan seriespelet drar igång med vilka matcher varje lag ska hjälpa till i.
Mvh Rikard Krook